خطرات رانندگی با تایر‌های کم باد

خطر رانندگی با تایر‌ کم باد

باد لاستیک باید مناسب باشد یعنی نه کم باد باشد نه بیش از اندازه باد داشته باشد زیرا ممکن است خطر آفرین باشد. با توجه به اعلام اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه حدوداً یک سوم ماشین های عبوری، کامیونت‌ها و SUV ها تقریباً با تایر‌های کم باد حرکت می‌کنند.

یکی از خطراتی که در حرکت با تایر کم باد ایجاد می شود ترکیدن آن است، زمانی که لاستیک خودرو می ترکد باعث می شود که راننده نتواند خودرو را کنترل کند و در نتیجه ممکن است این عمل باعث آسیب های جبران ناپذیری شود همچنین ممکن است ترکیدن لاستیک علاوه بر خودرو و سرنشینان آن باعث آسیب به خودرو های اطراف شود، به این صورت که تکه های لاستیک با خودرو های دیگر برخورد می کند و باعث ایجاد تصادف می شود.

خطرات رانندگی با تایر‌های کم باد

“هرگز به چشمان خود اعتماد نکنید. لاستیک‌های رادیال بیشتر از آن چیزی که به نظر می‌رسند، فشار باد خود را از دست می‌دهند.”

رانندگان موظف هستند حداقل ماهی یک بار باد لاستیک ها را چک کنند با اینکه تولید کنندگان تایر نیز به این مورد اشاره کرده اند ولی برخی رانندگان این نکته را نادیده می گیرند و زمانی که با چشم خود شاهد کم شدن باد تایر ها شده اند اقدام به رسیدگی به آن می کنند که در برخی موارد ممکن است با چشم دیده نشود و حادثه آفرین باشد.

چگونه به درستی میزان فشار باد لاستیک‌های خود را اندازه بگیرید:

  1. شما باید دفترچه راهنمای خودرو یا برچسب اطلاعات تایر را که اکثراً  درون درب راننده یا درب داشبورد یا درب باک بنزین قرار داده شده است را به طور کامل مطالعه کنید زیرا فشار باد مناسب برای لاستیک در آن ها نوشته شده است.
  2. اعدادی که روی دیواره تایر نصب شده است بیشترین مقدار میزان تحمل فشار باد برای تایر است و شما لازم نیست به این مورد توجه کنید بلکه باید به فشار پیشنهادی که سازنده ها برای تایر مشخص می کنند توجه کنید.
  3. اگر قصد مسافرت با خودرو را دارید باید حتماً باد تایر ها را چک کنید دقت کنید این کار را زمانی که تایر ها سرد می باشد انجام دهید، لاستیک تقریباً سه ساعت بعد از توقف سرد می شود.   تایر زاپاس خود را هیچ گاه فراموش نکنید و آن را نیز از لحاظ باد، پنچری و … چک کنید تا مطمئن شوید کاملاً سالم است.
  4. اگر فشار مناسب لاستیک خود را بدانید می توانید با فشارسنج های دیجیتالی که دقیق تر از فشار سنج های معمولی هستند، میزان و مقدار فشار تایر را چک کنید.

اگر همه رانندگان لاستیک های خود را به طور دقیق و منظم چک کنند و اگر صدمه ای دیده باشند آن را رفع کنید سالانه از هزاران آسیب و خطر که در اثر ناسالم بودن تایرخودرو ها ایجاد می شود، پیشگیری می شود.

وب سایت بازار لاستیک ایرانیان عرضه کننده انواع لاستیک باری سبک و سنگین

جهت کسب اطلاع از قیمت روز لاستیک خودرو و سایر ماشین ها می توانید با کارشناسان ما در بازار لاستیک تماس بگیرید.

بازار لاستیک ایرانیان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *