استفاده از تایرهای یکسان در وسیله نقلیه , استفاده ترکیبی تایرها

استفاده ترکیبی تایرها

برای هر وسیله نقلیه ای نباید از لاستیک های متفاوت استفاده کرد این یک قاعده کلی است که تایر های هر وسیله ای باید از هر لحاظ یکسان باشند مگر این که توسط کارخانه سازنده تائید شده باشد.

رانندگان برای حفظ کنترل خودرو و ثبات بیشتر آن از لاستیک مای کاملاً یکسان استفاده کنند. لاستیک هایی که اندازه، ساختار و الگوی آج یکسان داشته باشند تا هیچ گونه آسیبی به خودرو وارد نشود.

رانندگان باید به این نکته توجه کنند که هرگز نباید از لاستیک‌های زمستانی را با لاستیک‌های تمام فصل/ تابستانی و یا لاستیک‌های پنچر رو (ران-فلت) را با غیر‌پنچر رو هم‌زمان استفاده کنند.

عواملی مانند شرایط جاده، نوع خودرو و طراحی ان، نحوه رانندگی و نوع نگهداری از تایر بر زمان سایش و نوع سایش آن تأثیر گذار است. اصولاً باید لاستیک های خودرو هم زمان سایش پیدا کنند. زمانی که تایر های خودروی شما سایش پیدا می کنند بهتر است یک ست کامل لاستیک بگیرید و جایگزین تایر های کهنه خود کنید. باید در انتخاب لاستیک دقت کنید تا کیفیت و کارایی تایر های فابریک و قبلی را داشته باشد.

استفاده از تایرهای یکسان

تعویض لاستیک خودرو

همیشه تعویض هم زمان تمام لاستیک های خودرو امکان پذیر نمی باشد در طراحی برخی خودرو ها قابلیت هایی وجود دارد که باعث می شود برای مثال تایر های جلویی زودتر سایش پیدا کنند همچنین عوامل زیادی مانند استفاده از لاستیک‌های متفاوت در محور جلو و عقب، نگهداری نادرست و یا شیوه رانندگی باعث می شود تایر ها هم زمان سایش پیدا نکنند. وقتی راننده ای می خواهد همه تایر های خودرو را تعویض کند یا باید ارزش دو تایر دیگر که هنوز به طور کامل از دست نرفته اند را نادیده بگیرد یا فقط دو جفت آن را استفاده کند.

خرید ست کامل تایر ممکن است هزینه زیادی برای شما داشته باشد ولی باعث می شود خودرو تعادل خود را در هر شرایط آب و هوایی حفظ کند و آسیبی به خودرو و قسمت های داخلی آن وارد نشود در صورتی که اگر شما برای صرفه جویی هزینه از لاستیک هایی فرسوده و سایش یافته استفاده کنند ممکن است به قسمت های دیگر خودرو آسیب وارد کند و شما مجبور شوید هزینه های زیادی را پرداخت کنید.

بهترین لاستیک برای خودرو ی شما لاستیکی است که دقیقاً همان ویژگی های تایر فابریک و اصلی را مانند نوع طرح و آج، ابعاد فیزیکی و غیره داشته باشد تا بیشترین کارایی و کیفیت را داشته باشد.

دوم این است که لاستیک‌های معادل با همان عملکرد که از درجه سرعت و ویژگی چسبندگی مشابه برخوردار هستند انتخاب می‌شود. تنها زمانی انتخاب همان لاستیک‌های فعلی(دقیقاً همان لاستیک) آن‌چنان ضروری نیست که تایر فابریک دیگر موجود و در دسترس نباشد.

به این نکته باید توجه کنید که استفاده از لاستیک جایگزین فقط زمانی که ضروری است مناسب است زیرا استفاده از تایری که ساختار و دسته بندی و اندازه متفاوتی با تایر های فابریک دارند فرمان پذیری و کنترل خودرو را به خطر می اندازد که باعث می شود رانندگی با این خودرو در شرایط اب و هوایی نا مناسب نا امن شود.

لاستیک ها نقش مهمی را فرمان پذیری و کنترل خودرو دارند به همین دلیل باید در انتخاب ان ها دقت زیادی کنید برای مثال شما باید حین انتخاب تایر برای خودروی خود ملاک هایی مانند برند، مدل، سایز و طرح آج ها را در نظر بگیرید تا اختلالی در خودرو در حین رانندگی ایجاد نشود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *