نکات ضروری در حفظ سلامت لاستیک ها و ایمنی آن

نکات ضروری در حفظ سلامت لاستیک ها و ایمنی آن

نکات ضروری در حفظ سلامت لاستیک ها و ایمنی آن : اگر از جمله رانندگانی هستید که به سلامت خودرو و لاستیک های آن اهمیت می دهید و ایمنی بودن و حفظ جان راننده و سرنشین ها برای شما امری بسیار جدی و حیاتی به شمار می رود و اصلا در این امور سهل انگار نیستید بهتر است بدانید که با بهره گیری از نکاتی بسیار ساده می توان علاوه بر اینکه کیفیت رانندگی را افزایش داد بلکه ایمنی را حفظ کرد و از همه مهم تر به کاهش مصرف سوخت نیز کمک نمود. برای آشنایی با این نکات ساده کافی است که این پست را در مجله لاستیک به دقت مطالعه کنید.

نکات ساده در حفظ سلامت لاستیک و ایمنی

  1. زمانی که می خواهید لاستیک ها را تعویض کنید حتما اطمینان پیدا کنید که اندازه لاستیک ها با یکدیگر یکسان می باشند و به صورت همزمان جفت لاستیک های جلو خودرو و عقب را تعویض نمایید. پیشنهاد می شود که به تعمیرکارانی مراجعه کنید که مورد اطمینان و اعتماد هستند چون هر گونه اشکال و خطا در این قسمت ، میتوان موجب ایجاد خطرهای جدی برای رانندگان عزیز و سرنشین ها شود.
  2. بررسی کردن لاستیک ها و تنظیم فشار هوای لاستیک ها دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد و هیچ وقت نباید نادیده گرفته شود. اگر می خواهید لاستیک ها را بررسی کنید در زمان سرد بودن تایرها یا اینکه پیش از حرکت خودرو اینکار را انجام بدهید. بارها در پست های دیگر نیز ذکر کرده ایم که برای این مورد اصلا نباید به چشم هایتان اعتماد کنید و از دستگاه های مخصوص استفاده نمایید.
  3. دقت کنید که خودروساز برای باد تایرها چه میزانی را پیشنهاد و تنظیم کرده و سپس از همان میزان استفاده کنید تا با هیچ مشکلی روبرو نشوید.
  4. یکی از بهترین روش های که کمک می کند تا شما بتوانید عمق شیارهای تایرها را اندازه گیری کنید استفاده از یک سکه می باشد که شما میتوانید با آن از مقدار سایش تایرهای خودروتان را به یک اندازه اگاهی پیدا کنید.
  5. در صورتی که میزان سایش آج لاستیک های خودروتان با هم ناهماهنگ می باشد باید به تعمیرکار مراجعه کرده و مشکل را برای آنها مطرح کرده تا بتوانند به بررسی مشکلات فنی مرتبط بپردازند و سپس آن را برطرف کنند. اگر که نیاز باشد بر روی محورها محل نصب تایرها را باید تغییر بدهید.
نکات ساده در حفظ سلامت لاستیک و ایمنی 

حفظ سلامت لاستیک

اهمیت حفظ سلامت لاستیک

اهمیت تنظیم باد لاستیک ها و اینکه با یکدیگر تعادل کافی را داشته باشند علاوه بر اینکه میتواند به بهره وری خودرو کمک کند بلکه همانطور که اشاره کرده ایم نکته ی مهمی در کاهش میزان مصرف سوخت ماشین نیز می باشد.

اگر به هر دلیلی تایرهای خودرو تنظیم نشده باشند و باد آن ها از حد استاندارد کم تر باشد میتواند تاثیر مستقیمی بر روی مصرف سوخت داشته باشد و آن را افزایش بدهد.

زمانی که رانندگان عزیز به تنظیم باد تایرها می پردازند و تایرها از فشار متناسبی برخوردار بوده باشند و باد به صورت استاندارد برای تایرها تنظیم شده باشد ، خیلی ساده می توان میزان تفاوت در کارایی خودرو را احساس کرد. نخستین چیزی که شما متوجه می شوید متعادل بودن و روان بودن حرکت خودروست که در کارکرد ماشین قابل احساس است.

زمانی که هر لاستیکی دچار فرسایش یا آسیب دیدگی شده باشد ، در زمان حرکت کشیده شدن خودرو ، لرزش و… را احساس خواهید کرد و اصلا رانندگی با چنین ماشینی برایتان لذت بخش نخواهد بود و همچنین کارایی خودرو تا حد زیادی با کاهش روبرو خواهد گردید.

استفاده از لاستیک مرغوب

لازم است که این نکته را نیز به خاطر بسپارید که لاستیک های مرغوب می توانند کمک زیادی به سیستم تعلیق خودرو نیز داشته باشند.

برای اینکه شما از سلامت تایرهایتان مطمئن شوید در ماه به چک کردن و بررسی آن ها بپردازید و این موضوع را امری مهم و الزامی در لیست کارهایتان قرار بدهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *