نکات مهم رانندگی در زمان بارندگی

نکات مهم رانندگی در زمان بارندگی

نکات مهم رانندگی در زمان بارندگی : اگر نگاهی ساده به آمار تصادف های جاده ی داشته باشیم متوجه می شویم که میزان تصادف ها در فصول زمستان و در زمان بارندگی افزایش پیدا می کند ولی اگر رانندگان امادگی خودشان را در چنین شرایطی برای رانندگی مناسب در زمان بارندگی داشته باشند خیلی ساده می توان از بسیاری از تصادف ها پیشگیری کرد.

نکات مهم رانندگی در زمان بارندگی

 رانندگان عزیز برای اینکه رانندگی مطمئن و بدون خطری را تجربه کنید باید به نکات ساده ی دقت کنید که میتوانند سبب پیشگیری از بروز خطراتی برای شما شوند. اما اگر پیش از این شرایط امادگی های لازم را نداشته باشید با کوچک ترین و کم ترین بارندگی منجر به ایجاد خسارتهای جبران ناپذیری خواهید شد.

در این مقاله از مجله لاستیک نکاتی را در ادامه برای شما عزیزان ذکر می کنیم که مرتبط با قبل از رانندگی و بعد از آن است. شاید در نگاه اول این نکات خیلی ساده به نظر بیایند ولی همین نکات بارها و بارها جان بسیاری از رانندگان و سرنشین ها را در برابر خسارت ها و تصادف ها محفوظ نگه داشته است. کافیست که با دقت این پست را مطالعه کنید تا با ارزشمندترین و مهمترین نکات در این امر آشنا شوید.

نکته) رانندگان عزیز هیچ وقت بدون ایمنی و ملزومات لازم راهی سفر نشوید چرا که حادثه هیچ وقت خبر نمی کند و ممکن است جان خود و سرنشین هایتان را از دست بدهید. از دیگر نکاتی که لازم است بدانید مرتبط با سرعت است همیشه جمله معروف “دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است ” را ملکه ذهن تان قرار بدهید.

رانندگی در زمان بارندگی

رانندگی در زمان بارندگی

نکات مهم قبل از حرکت

تمیز کردن تیغه های برف پاک کن ها

پیش از اینکه بخواهید حرکت کنید حتما یک دستمال را به ماده شوینده یا شیشه پاک کن آغشته کرده و سپس به آرامی تیغه برف پاک کن را تمیز کنید تا روغنی که ممکن است از گذشته بر روی تیغه ها وجود داشته است به خوبی تمیز شود. اگر تیغه ها روغنی باشند موجب می شوند که در زمان بارندگی شیشه به خوبی تمیز نشود و شما به درستی دید خوبی نداشته باشید.

چراغ ها را روشن کنید

در زمان های بارندگی چراغ ها را روشن کنید چون کمک می کند که رانندگان دیگر شما را در این شرایط بهتر ببینند و شما به این نور چراغ دید بهتری را خواهید داشت.

در مخزن حتما شیشه شور کافی داشته باشید

وقتی شما در اتوبان ها با سرعت زیادی رانندگی می کنید خیلی از آب باران از سطح زمین بلند می شود و بر روی خودروها قرار میگیرد و موجب چرب شدن و روغنی شدن سطح شیشه می شود. شما باید در چنین شرایطی حتما شیشه شور مناسبی داشته باشید تا چربی ها را بتوانید تمیز کنید.

آج لاستیک ها را کنترل نمایید

اگر لاستیک های خودرو شما دارای اج کافی نباشند خیلی راحت خودرو میتواند در سطح جاده دچار لغزندگی شود و خطرساز شود. دقت کنید که این شرایط زمانی حادتر است که تازه شروع بارندگی صورت گرفته باشد. پیشنهاد می گردد اصلا با لاستیک های که آج آنها از سه میلی متر کم تر است در مواقع بارندگی رانندگی نکنید.

نکات مهم رانندگی در زمان بارندگی

  • زمانی که رانندگی می کنید به سرعت استفاده از برف پاک کن دقت نمایید. هر دو سال یک بار بهتر است که شما تیغه های برف پاک کن های خودرو را تعویض کنید تا بتوانند سطح شیشه را بخوبی تمیز کرده و دید خوبی را برایتان رقم بزنند. وقتی شما از سرعت مناسب برای برف پاک کن استفاده کنید هیچ وقت دیدتان محدود نمی گردد.
  • آرام برانید : همیشه گفته شده است که رانندگی با سرعت پایین می تواند منجر به پیشگیری از تصادف ها شود. در زمان بارندگی و بارش چون دید شما محدودتر است باید با سرعت پایین حرکت کنید و به خاطر بسپارید که شرایط با روزهای عادی متفاوت است پس ارام و آهسته رانندگی کردن امری جدی تلقی می گردد.
  • در خصوص آهسته رانندگی کردن بهتر است این نکته را نیز بخاطر بسپارید که شما در این حالت استفاده ی کمتری از ترمز خواهید داشت و تا حد بسیار زیادی از احتمال لرزش و لغزیدن خودرو پیشگیری کرده اید.
  • با سرعت کم بپیچید : پیش از اینکه به یک پیچ برسید باید سرعت خودتان را تا حد زیادی کاهش بدهید و سعی کنید که با فرمان خودرو موجب کنترل آن شوید تا در طول پیچ به ترمزهای پی در پی نیاز کم تری داشته باشید.اینکار موجب می شود که خودرو با خطر لغزش کمتری روبرو باشد.
  •  با خودروی جلویی فاصله تان را حفظ کنید: زمانی که شرایط بارندگی نیست با خودروی جلویی فاصله دو ثانیه را از لحاظ زمانی باید داشته باشید اما در شرایط بارندگی فاصله را تا 5 ثانیه حداقل رعایت نمایید تا خودتان و دیگران دچار خطر نشوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *