دلایل استفاده از کاور لاستیک چیست؟

دلایل استفاده از کاور لاستیک چیست؟ بسیاری از افراد همواره فکر می کنند که دلایل ضروری وجود ندارد که بخواهند از کاور لاستیک استفاده نمایند ولی آیا تا به حال فکر کرده اید که کاور لاستیک چه کمکی می تواند به لاستیک ها داشته باشد. در این پست سعی کرده ایم با مثال های ساده شما با ضروریات استفاده از کاور لاستیک آشنا کنیم. مجله لاستیک را تا انتهای پست همراهی کنید….

کاور لاستیک

برای افرادی که خودروهای همچون آفرود، وانت یا جیپ دارند و زاپاس آن ها در فضای بیرون از خودرو قرار می گیرد همواره پیشنهاد می شود که لاستیک خودشان را به وسیله ی کاور به صورت کامل بپوشاند تا بتوانند به افزایش طول عمر تایر خود کمک کنند.

البته به زبان ساده تر اینگونه باید گفت که لزوما استفاده از کاور مختص چنین خودروهای نیست بلکه برای خودروهای دیگری که تایر در صندوق عقب جای میگیرد نیز کاور لاستیک می تواند گزینه ی بسیار خوبی به شمار رود.

تایرها در تشبیه ساده ی مثل عضله های هستند که در زمان ورزش کردن عمل خاصی را انجام میدهند. با اینکه از خودشان جان ندارند ولی مراقبت از آنها و نگهداری صحیح این تایرها میتواند مزیت های بسیاری را خودرو به همراه بیاورد.

برای خرید کاور لاستیک کافیست سری به بازار لاستیک بزنید تا بتوانید یک مدل جذاب و زیبا را مشاهده کنید. شاید برخی از مدل های که دیده اید چندان برایتان خوشایند نباشد ولی خوشبختانه تنوع بسیار زیادی در این خصوص وجود دارد که با کمی جستجو می توان به مدلی که میخواهید دسترسی پیدا کنید.

نکات استفاده از کاور لاستیک

در صورتی که شما از تایر خود استفاده کنید و به صورت صحیحی آن را نگهداری نکنید مثلا در زیر نور آفتاب آن را قرار بدهید قطعا به سلامت آن صدمه زده اید و بر روی آن ترک های ایجاد می شود و این میتواند تحت شرایطی باشد که حتی یک کیلومتر هم از آن استفاده نکرده باشید. اما تایرهای که مورد استفاده قرار می گیرند مثل پوست پستانداران نرم شده و سالم تر هستند و دارای انعطاف پذیری خواهند شد.

همواره توصیه جدی می شود که لاستیک ها را در زیر نور آفتاب قرار ندهید چون پرتوهای فرابنفش خورشید موجب ترک خوردن لاستیک شده و حالتی شبیه پوست خزندگان به آن دست میدهد که بسیار خشن و زبر خواهد شد. تایرهای که ترک خورده اند مثل پوست کروکویل ها تنها سخت نخواهند شد بلکه برای خودرو و استفاده نیز بسیار خطرساز می باشند.

جالب است که بدانید هر تایری برای یک مدت زمان مشخص در نور آفتاب قرار میگیرد که البته چنین عملی کاملا مهندسی میباشد و با برنامه ریزی اینکار صورت میگیرد. به همین جهت شما با استفاده کردن از تایر خود موجب می شوید که انعطاف آن افزایش پیدا کند و تایرهای که با عدم استفاده روبرو می شوند چنین انعطاف پذیری را نخواهند داشت.

کاور لاستیک

کاور لاستیک

شرایط ایده آل نگهداری از تایر

اگر میخواهید که به نگهداری از تایرها در شرایط ایده آل کمک کنید باید به نکات زیر دقت نمایید:

هیچ گاه نباید برای مدت خیلی زیاد تایرهای را که خریداری کرده اید در زیر نور آفتاب یا سرما قرار بدهید. همان طور که اشاره کرده ایم موجب می شوید که تایر پس از مدتی دیگر توانایی و قابلیت های گذشته را نداشته باشد. ولی اگر شما از خودروتان در مدت زمان طولانی استفاده نمی کنید یا در پارکینگ منزل تان نگهداری می کنید یا در طول ماه رانندگی نمی کنید و تنها برای کارهای ضروری اقدام به استفاده می نمایید بهتر است که از کاور استفاده کنید تا به این وسیله به افزایش طول عمر لاستیک خودروتان کمک کرده باشید.

کیف تایر

کیف تایر ( کاور تایر) در واقع میتواند تایر را به یک محصول قابل حمل نیز تبدیل کند یعنی همانطور که به سلامت تایر کمک می کند بلکه موجب می شود تا بتوان به سادگی تایر را حمل نمود.

به صورت خلاصه اگر می خواهید تایر شما از نور مستقیم آفتاب در امان باشد یا در مجاورت با سرما و گرما قرار نگیرد و پوسیده نشود و همچنین در برابر گل و لای نیز محافظت شود از کاور تایر استفاده کنید.

جالب است بدانید که بسیاری از افرادی که صاحب انبارهای لاستیک خودرو هستند برای اینکه در شرایط بهتری لاستیک را نگهداری کنند تا به دست مشتری برسد از کاور لاستیک استفاده مینمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *