لاستیک زمستانی

لاستیک زمستانی و نکات مرتبط با تعویض لاستیک

لاستیک زمستانی و نکات مرتبط با تعویض لاستیک : در رانندگی کردن موارد زیادی وجود دارد که هر کدام از به نوعی در رانندگی دخیل می باشند از جمله بارش برف و باران. در صورتی که شما در مکانی زندگی می کنید که گاهی دمای هوا به زیر هفت درجه سانتی گراد می رسد باید در خصوص لاستیک های زمستانی اطلاعاتی داشته باشید که در چنین مواقعی بسیار کمک تان خواهد کرد.

لاستیک زمستانی

دقت کنید منظور از لاستیک زمستانی همان لاستیک های برفی می باشد که حتی میتوانند کشش بهتری را در مسیرهای خشک نیز از خودشان نشان بدهند. زمانی که فصل سال تغییر می کند بهتر است که ما هم به نکاتی توجه کنیم که در این پست برای شما عزیزان بازگو شده است.

ایمنی را رعایت کنید 

وقتی که شما در حال تعویض لاستیک خودرو هستید بهتر است که اینکار را با ایمنی انجام بدهید و حتما از ابزارهای استفاده کنید که اصولی هستند و متناسب با اینکار طراحی شده اند. افرادی که خودشان در منزل برای تعویض لاستیک اقدام می کنند برای تحمل وزن خودرو باید از جک های کفی استفاده نمایند که این موضوع امری بسیار ضروری می باشد.

پیشنهاد می شود که در شروع فقط یک قسمت از خودرو را بلند نموده و لاستیک همان قسمت را تعویض نمایید و سپس به وسیله آچار چرخ و در 2 مرحله برای باز کردن پیچ ها اقدام کرده و لاستیک را خارج نمایید. انجام دادن اصولی کارها و رعایت نکات ایمنی به شما کمک می کند که چه در حین انجام کار و چه بعد از آن دچار هیچ گونه مشکلی نشوید.

لاستیک های خودرو و وضعیت چرخ ها را مورد بررسی قرار بدهید

در رابطه با هر دو نوع لاستیک شما باید این موضوع را در نظر بگیرید و خارج از اینکه شما از چه نوع لاستیکی استفاده می کنید باید همواره به ارزیابی و بررسی آج لاستیک ها بپردازید. اگر از لاستیک های زمستانی استفاده می نمایید موجب می شوید ک هر دو مجموعه لاستیک ها طول عمر بیشتری داشته باشند و البته که هنوز هم ساییدگی های موجود می باشد.

عموما سایش های معمولی با سرعتی یکسان در همه ی لاستیک ها مشاهده می شود ولی ساییدگی های که ناصاف باشند و به علت عدم تنظیم باد لاستیک یا اختلال در سیستم تعلیق به وجود بیایند فقط در یک طرف قابل مشاهده خواهند بود.

لاستیک زمستانی

لاستیک زمستانی

بازدید بصری را فراموش نکنید

برای اینکه مشکلات خودرو را بررسی کنید همیشه نیازی نیست که به مکانیک مراجعه نمایید. زمانی که برای تعویض لاستیک ها اقدام نموده اید میتوانید به سیستم ترمز و تعلیق نگاهی دقیق بیندازید تا از وجود مشکلات احتمالی باخبر شوید. حتما مواردی چون بوش ها ، لوله های ترمز و… را برای نشتی های احتمالی و شکستگیها چک کنید.

البته منظور ما این نیست که شما همیشه بازدید بصری را انجام بدهید بلکه در کنار مراجعه های منظم به تعمیرکارها و مکانیک ها توصیه می شود این بازدید بصری را نیز در نظر داشته باشید.

برچسب گذاری لاستیک ها در پایان کار

وقتی که عمر لاستیک های شما روبه اتمام است باید در نظر داشته باشید که آن ها را برچسب گذاری نمایید. مثلا می توانید یک نوشته کوتاه راست عقب یا چپ جلو را استفاده کنید که کمک زیادی به شما خواهد داشت.

وقتی که قصد دارید مجدد از لاستیک ها استفاده نمایید این نوشته ها میتوانند به شما کمک کنند تا به تعویض کدام لاستیک بپردازید. موضوع دیگری که اهمیت داشته است چرخاندن لاستیک های می باشد که در طی چند ماهی استفاده نمی گردند.

نگهداری لاستیک ها در شرایط مناسب

یکی دیگر از نکاتی که بسیار مهم است نگهداری لاستیک ها در شرایط ایده آل می باشد. زمانی که شما برای تعویض لاستیک ها اقدام می کنید باید بدانید لاستیک های را که استفاده نمی کنید در چه شرایطی نگهداری می شوند. مطمئن باشید که لاستیک ها تمیز هستند و قبل از اینکه لاستیک ها را درون کارو لاستیک و کیسه های غیرقابل نفوذ هوا بگذارید مطمئن شوید که آنها خشک هستند.

با این روش ها شما می توانید طول عمر لاستیک ها را زیادتر کنید. لاستیک ها را تا جایی که ممکن است از نور مستقیم آفتاب به دور نگه دارد و برای آنها مکانی خشک و خنک را نیز در نظر بگیرید.

هر چند که شما بتوانید موارد فوق را رعایت کنید دقیقا به عملکرد بهتر لاستیک ها و طول عمر آن ها کمک کرده اید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *