بوژی یا تریلر هزار چرخ

بوژی ( BOGIE )
هزارچرخ عظیم الجثه‌ی کار راه انداز!!!

_لاستیک_بوژي_به_صورت_عمده_.png
ممکن است در شریان های بین شهری کامیون‌‌ها یا تریلی های طویل با چرخ‌های زیادی را دیده باشید که در حال حمل ادوات بسیار بزرگ تفکیک ناپذیر هستند، ادواتی مانند بدنه هواپیما، توربین‌های صنعتی، ادوات عظیم صنایع و … .
این تریلری های عظیم و طویل را بوژی مینامند.
بوژی لغتی فرانسوی به معنای محور است. بوژی نوعی محور هیدرویلیکی و روغنی است که در امتداد تریلرها طراحی و نسب می‌شوند و هدف ازینکار افزایش کارائی و توان جابه‌جائي کالاهای غول آساست. آما در ایران به تیرلی که بوژیهای متععد در امتداد آن نسب شده فقط بوژی می‌گوئيم. بوژی ها نوعی تریلری کمرشکن هستند که طول آنها بسته به نوع بار، وزن بار و اندازه بار متغیر است و همچنین از تعداد لاستیک های زیادی در برخی موارد بهره‌ می‌برند. ( در برخی از بوژی ها به دلیل وزن زیاد بار متحمل بر روی بوژی تا بیش از ۵۰۰ حلقه لاستیک نیز استفاده می‌شود ! )
جالب است بدانید که بسیاری از حمل و نقل‌های عظیم توسط خودروهای بوژی انجام می‌پذیرد زیرا ارزان ترین روش و یکی از کم خطر ترین روشها برای انجام چنین عملیاتی است.
بوژی ها به تنهائي حرکت نمی‌کنند و تیمی از مهندسین، اظران، تیم های حفاظتی و اسکورت ها ، بوژی و بار آن را از مبدا تا به مقصد اسکورت و همراهی می‌کنند.

_لاستیک_بوژي.png

بوژی ها به دلیل بار زیادی که متحمل می‌‌شوند حداکثر تا سی کیلومتر بر ساعت سرعت دارند و روند جابه‌جائي توسط بوژی به دلیل حساسیت بالا و وزن زیاد بار خیلی کند پیش می‌رود.

بوژی ها از قوانین خاصی در خطوط شهری و بین شهری نیز پیروی می‌کنند که بعضا این قوانین سبب کند شدن حرکت و زمان بر بودن جابه‌جائي ها می‌شود.

_انواع_بوژي.png

لاستیک های مخصوص ادوات بوژی، معمولا دارای ساختار یکسان با لاستیک‌های سنگین کامیون و تریلر است و به دلیل به کارگیری تعداد زیاد از لاستیک در محورهای بوژي وزن بار بر روی تمامی لاستیک ها تقسیم می‌شود.
با این حال بوژی هائي هم از لاستیک های صنعتی و با عملکرد بالا برخورداند که قدرت عملیاتی و جابه‌جائي بار بوژي را تضمین می‌کند.

فرسایش لاستیک در بوژی ها به دلیل سخت بودن عملات حمل بار بالاست.

وب سایت بازار لاستیک ایرانیان عرضه کننده لاستیک انواع بوژي در سراسر ایران با نازلترین قیمت و با بالاترین کیفیت در میان تمامی برندهای معتبر جهانیست. جهت دریافت قیمت روز لاستیک بوژی و همچنین اطلاع از مشخصات و زمائم فنی لاستیک بوژی میتوانید با مشاوران وب سایت بازار لاستیک تماس حاصل فرمائيد.

 

_بوزی_و_هزار_چرخ_.png

بازار لاستیک ایرانیان
عرضه سراسری لاستیک بوژي ، تریلی و کامیون
www.BazarLastik.com

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *