میزان تحمل وزن و کد سرعت لاستیک

 

مشخصات فنی لاستیک

میزان تحمل وزن لاستیک

کد سایش لاستیک

میزان نرمی لاستیک

میزان چسبندگی لاستیک

حداکثر سرعت مجاز لاستیک

کد فرسایش لاستیک

 

میزان تحمل بار از خارج، میزان تحمل فشار باد درون لاستیک، حداکثر سرعتی که میتوان بیشترین بازدهی را از لاستیک انتظار داشت و … تماماً اطلاعاتی هستند که بر روی بدنه تایر درج میشوند…

    همانطور که پیش تر در قسمت سایز لاستیک، برند و کشور تولید کننده توضیح دادیم، در کنار سایز لاستیک اعداد و علائمی درج شده اند که نشان دهنده ی شاخص تحمل بار و شاخص سرعت میباشد.

شاخص تحمل بار

   هر تایر با توجه به ساختار و تعداد لایه های به کار رفته در آن، توان تحمل میزان مشخصی بار را دارد . به عنوان مثال، مجموع وزنی که چهار حلقه تایر یک خودرو سواری تحمل میکند، شامل وزن خودرو با باک بنزین پُر و وزن سرنشینان به اضافه چند درصد اضافه بار میباشد. بنابراین تولید کنندگان تایر با توجه به اندازه لاستیک و مشخصات خودروی مربوطه و با استناد به استاندارد های موجود، برای تایر های مختلف، یک حداکثر میزان بار تعیین میکنند، به عنوان مثال تایری که دارای شاخص بار 84LI است، میتواند تا ۵۰۰ کیلوگرم بار تحمل کند ( LI مخفف Load Index میباشد )

برای تشخیص میزان تحمل بار جدولی تعیین شده است که شاخص میزان بار و وزن قابل تحمل آن را مشخص میکند که در ادامه مطلب ارائه شده است.

شاخص سرعت

    حداکثر سرعتی که تایر میتواند در شرایط اعمال حداکثر بار تحمل کند، شاخص سرعت نامیده میشود. در استاندارد های تایر، شاخص سرعت تایر را با استفاده از حروف الفبای لاتین نشان میدهند که این حروف روی دیواره تایر درج میشوند.

برای مثال تایری که دارای شاخص سرعت T  میباشد، در شرایط بار حداکثر، قابلیت تحمل سرعت تا ۱۹۰ کیلومتر در ساعت را در جاده های استاندارد دارد.

بازار لاستیک ایرانیان

www.BazarLastik.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *