چهار نوع آج لاستیک

آج لاستیک

مهندسین طراحی لاستیک ، طرح های مختلفی را براساس نیاز و هدف رانندگان و متناسب با شرایط آب هوایی مختلف، نوع خودرو و شرایط جاده ها طراحی می کنند. آج لاستیک ها چهار نوع هستند:

  1. جهت دار
  2. متقارن
  3. نامتقارن و جهت دار
  4. نامتقارن

آج لاستیک

جهت دار (یک طرفه)

لاستیک هایی که آج جهت دار دارند در یک جهت می چرخند و در دیواره بیشتر آن ها فلشی وجود دارد که جهت چرخش را مشخص می کند.برای اینکه این تایر ها عملکرد خوبی داشته باشند باید در یک جهت باشند و از جلو به عقب جا به جا شوند. این گونه آج می تواند آب بیشتری را از سطح لاستیک خارج کند و بدین گونه آب پیمایش بهتری دارد.

متقارن

تایر هایی که آج متقارن دارند دارای یک الگوی کاملاً مشابه در کل تایر می باشند( شیارهای مداوم و / یا لبه های مستقل ). تایر های متقارن بی صدا هستند به همین دلیل بیشتر در خودرو های سواری و غیر لوکس استفاده می شود. این تایر های در جهت های مختلف چرخیده می شوند به همین دلیل عمر طولانی و کارایی زیادی دارند.

نامتقارن

در ماشین های اسپرت بیشتر از تایر های متقارن استفاده می کنند، در این تایر‌ها طرح گل‌های مختلف برای حداکثر چنگ زنی در هر دو جاده مرطوب و خشک ترکیب می‌‌شوند. معمولاً تایر برای چسبندگی در سطح خیس و/ یا زمستانی طراحی می شود در حالی که قسمت خارجی تایر برای داشتن حداکثر توانایی پیچیدن در سطوح خشک نیاز به بلوک های بزرگ آج دارد. بر روی دیواره این تایر ها تایر “خارج” و “داخل” مشخص شده ‌است تا لاستیک به صورت کاملاً صحیح بر روی خودرو (برای به حداکثر رساندن قابلیت جابجایی) قرار گیرد. لاستیک های با آج نامتقارن با طرح گل های متنوعی طراحی می شوند.

جهت‌دار/ نامتقارن

در میان انواع مختلف آج، آج تایر جهت دار/ نامتقارن بهترین نوع آن است که در این نوع تایر از الگوی آج V شکل جهت تخلیه بهتر آب (آب پیمایش) استفاده می شود که این حالت باعث می شود تایر در هوای خشک چسبندگی داشته باشد. الگوهای چرخش این نوع آج با آج جهت دار یکسان است و باید شما آن ها را رعایت کنید. خودرو ها و وسایل نقلیه ای که تایر هایی با اندازه مختلف را در جلو و عقب خود دارند نمی توانند از تایر های با آج جهت دار/ نامتقارن استفاده کنند.

جهت دریافت قیمت روز لاستیک می توانید با کارشناسان فروش ما در بازار لاستیک ایرانیان تماس بگیرید :

آدرس : تهران ، خیابان امیرکبیر غربی ، بعد از پامنار مجتمع تیمچه امیرکبیر ، پلاک 309

شماره تماس :

۰۲۱-۳۳۵۳۰۴۸۲
۰۲۱-۳۳977۰۴9

نمابر :

021-33977063

ایمیل :

info[@]bazarlastik.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *