رینگ و لاستیک خودرو

رینگ و لاستیک

آنقدر که از لاستیک و مزایای استفاده از لاستیک خوب، دقت مشتریان به هنگان خرید لاستیک، قیمت روز انواع لاستیک سبک و سنگین و … صحبت کرده‌ایم، از رینگ کلامی عرض نکردیم!!!

رینگ ، ریم، طوقه یا چرخ، تمامی نام هایی است که به قطعه فلزی، فولادی، آلومینیومی و آلیاژی گفته میشود که لاستیک به وسیله ابزار خاصی روی آن نصب میشود.

اگر رینگ نباشد لاستیک نیز نمیتواند عامل حرکت خودرو شود . پس رینگ خودرو نیز یکی از مهم ترین قطعات خودرو به حساب می‌آید. رینگ ها چون اغلب فرسوده و مستهلک نمیشوند و تنها لاستیکی که بر روی رینگ نصب شده است باید تعویض گردد، زین سبب یکی از قطعات با عمر طولانی در خودرو به حساب می‌آیند.

 

_رینگ_اصلی_بنز.jpg

از انواع مختلف رینگ استفاده شده در خودروهای قدیمی تا خودروهای جدید را میتوان به دو دسته‌ی رینگ های فولادی و رینگ های آلومینیومی آلیاژی ( به اصطلاح بازار رینگ اسپورت ) اشاره کرد.

در خودروهایی با طراحی قدیمی تر مانند پراید، پژو، پیکان، نیسان وانت زامیاد و … از رینگ‌هایی با آلیاژ فولادی استفاده میشود که از استحکام بالایی برخوردارند، به سختی شکسته میشوند و تنها در اثر ضربه تغییر شکل و فرم میدهند، دارای وزن زیادی هستند و در مقابل دست انداز های شهری مقامند. اما، از ظاهرشان چنگی به دل نمیزند.
اغلب رینگ های فولادی برای اینکه در ظاهر خودرو نقش منفی نداشته باشند از قالپاق‌ ها بزرگ برای پوشانده شدن سطح رویی و ظاهریشان استفاده میشود، قالپاق معمولا از جنس پلاستیک و یا فلزات سبک است که با طرحی خاص بر روی رینگ فولادی نصب میشود و ظاهری قابل قبول را به خودرو میبخشد.

اما امروزه در خودروهایی با طراحی جدید از رینگ با آلیاژ آلومینیومی استفاده میشود که عموم بازاری‌ها این دسته از رینگ‌ها را رینگ اسپرت مینامند. رینگ های آلومینیومی سبک هستند، ظاهر زیبایی دارند و در این سالها به کررات مدل‌های مختلف با ظواهر زیبا و دلربا را از آنها دیده‌ایم، قابلیت فرمانپذیری، بالانس و نصب راحت‌تر لاستیک بر روی رینگ‌های آلومینیومی نیز از جمله مزایای استفاده از رینگ‌های آلومینیومی است.

رینگ آلومینیومی مادامی که از با کیفیت ترین مواد و با بهره گیری از بالاترین استاندارد ها ساخته شود، نمیتوان در مقایسه با رینگ فولادی، بر روی آن عیب گذاشت و از معایب آن گفت. اما امان از زمانی که رینگ آلومینیومی از کیفیت ساخت پائین برخوردار و از مواد درجه دو و سه ساخته شده باشد، در ساده ترین حالت میتوان به این مطلب اشاره کرد که در دست انداز و یا ضربه‌ای که رینگ فولادی را خم و دفرمه میکند، رینگ آلومینیومی به طور کل شکسته و از چرخ و لاستیک جدا میشود …!

جالب است بدانید که کارخانجات تولید رینگ فولادی در ایران، با کیفیت ترین رینگ‌های فولادی را در جهان تولید میکنند. با افتخار کالای ایرانی در زمینه رینگ‌ فولادی یکی از با کیفیت ترین تولیدات جهانیست، کارخانجات تولید رینگ مشهد یکی از تولید کنندگان برتر در زمینه تولید رینگ فولادی برای خودروهای شهری و باری در ایران است که تولیدات این کارخانه از استاندارد بالایی برخوردار است. جهت خرید رینگ مشهد برای خودروتان با مشاوران بازار لاستیک تماس حاصل فرمائید.

 

_رینگ_اصلی_سانتافه.jpg

 

من حیث المجموع، رینگ آلومینیومی از مزایای بیشتری نسبت به رینگ فولادی برخوردار است اما اگربا کیفیت و از برند معتبری باشد. اغلب خودروسازان جهان که امروزه از رینگ‌های آلومینیومی برای تولیدات خود استفاده میکنند، با کیفیت ترین و استاندارد ترین رینگ را انتخاب میکنند. بنز، بی ام و، هیوندای، کیا، تویوتا، رنو، پورشه، مازراتی، ولوو، فولکس واگن، نیسان، میتسوبیشی، جک، آئودی، سانگ‌ یانگ  و … و به طور کل اغلب کارخانجات تولید کننده خودرو با هر سطح قیمت و استانداردی، از رینگ های آلومینیومی مرغوب برای خودروشان به سبب رابطه مستقیم با سلامت سرنشینان خودرو، بهره میگیرند.

در سالهای گذشته به سبب فراگیر شدن رینگ آلومینیومی، صاحبان خودروهایی با رینگ‌هایی فولادی ترجیح به تعویض رینگ و قالپاق خود با رینگ‌های به روز آلومینیومی میداند که به اصطلاح خودروشان را اسپرت تر کنند، ازین رو بسیاری از سودجویان نیز اقدام به واردات انواع رینگ بی کیفیت چینی و با قیمت پائین به بازار نمودند.
اما امروزه با افزایش آگاهی عمومی و دانش مردم در زمینه رینگ و لاستیک، این اتفاق کمتر در بازار رخ میدهد و مردم اغلب رینگ با کیفیت را تشخیص داده و برای خودرو خود انتخاب میکنند.
خودروهای امروزی نیز چون از رینگ آلومینیومی اسپرت و زیبا برخوردارند معمولا خریداران این دسته از خودروها اقدام به تغییر رینگ خودروشان نمیکنند.

از نکات مهمی که بین رینگ و لاستیک خودرو باید متناسب باشد سایز قطر رینگ است.
در بخش ( نحوه خواندن سایز لاستیک ) در این باره توضیح داده شده است. قطر رینگ و قطر طوقه لاستیک باید دارای نشانه یکسان باشند تا به صورت استاندارد لاستیک بر روی رینگ نصب شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره جهت خرید رینگ، خرید قالپاق مناسب خودروتان، و همچنین اطلاع از قیمت روز انواع رینگ فابریک و اصلی مناسب خودرو تان با مشاوران بازار لاستیک تماس حاصل فرمائید.

 

_رینگ_و_لاستیک_اصلی_پورشه.jpg

بازار لاستیک ایرانیان
عرضه کننده رینگ اصلی و لاستیک فابریک مناسب تمامی خودروهای در حال تردد در سراسر ایران
جهت خرید رینگ و لاستیک برای خودروی خود با ما تماس بگیرید
www.BazarLastik.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *